Højere sikkerhed ved hjælp af ny teknologi

 

Interaktiv 3D-simulation vil forbedre vores service og effektivitet betydeligt i form af endnu større sikkerhed og dygtigere medarbejdere.

I Metro Service arbejder vi hele tiden på at levere fremragende service til kunderne.
Hver dag måler, overvåger og justerer vi vores strategier, så de svarer til den læring vi får og til den teknologiske udvikling. Vi investerer også i systemer og uddannelse, der styrker vores ydeevne, så vi hver dag kan levere det bedste. Det seneste eksempel på dette, er vores nye interaktive 3D-simulator udviklet i samarbejde med Serious Games Interactive.

"Hidtil har vi kun været i stand til at træne vores medarbejdere ved at tage tog ud af driften og vi har kun kunne gennemgå en begrænset række scenarier. En stor procentdel af de opgaver, som medarbejderne kan komme ud for, har vi kun været i stand til at gennemgå teoretisk. Med den nye simulator vil vi kunne dække de fleste scenarier i en slags virtual reality-opsætning, der giver medarbejderne praktisk erfaring med at genstarte toget og udføre vedligeholdsopgaver hurtigere og mere præcist,” forklarer Claudio Cassarino, administrerende direktør i Metro Service. " Metroen er et førerløst system, derfor kører vores stewards kun sjældent togene manuelt og hyppig gentræning er derfor nødvendig for at sikre den højest mulige sikkerhed. Og det bedste er, at al denne træning nu kan udføres uden, at vi ulejliger vores passagerer. "

Brug af simulatoren vil også betyde, at Metro Service får frigjort tog til vedligehold i op til 175 ekstra timer og at antallet af kørte kilometer kan skæres med 2.600 om året.
"For at forbedre vores kundeoplevelse, har Metro Service i en årrække kigget på simulatorløsninger. Vi er et lille firma, og indtil for nylig har de tilgængelige løsninger ikke kunne levere den ønskede teknologi til den pris, vi var villige til at give. Den løsning Serious Games Interactives spil har kunne levere, er ikke bare konkurrencedygtig, når det gælder prisen, men er også den bedste løsning til vores behov, "siger Claudio Cassarino. "Udover simulation af træning og mindre vedligeholdsopgaver, vil vi kunne tilbyde kontrolromsscenarier. Med disse funktioner, forventer vi at kunne uddanne bedre kvalificeret personale og gøre det på kortere tid end hidtil. "

Indtil nu har titlen som Metro Steward krævet 12 ugers indledende træning. Det hold, der begyndte deres træning i Metro Service i august vil, takket være simulatoren, kunne bestå uddannelsen på 10 uger. Driftsoperatører vil kunne se frem til en uddannelse, der bliver reduceret fra seks til fem måneder. Og begge medarbejdergrupper vil kunne træne i et større antal scenarier. 

Vi der bemander metroen 24/7

Klik på videoen og få et indblik i, hvad jobbet som steward indeholder. 

Metro Service A/S

Tidligere nyheder

Vi skal ansætte 250 kolleger i 2018/19 (juli 2018)

Frem mod Cityringens åbning sommeren 2019 skal vi mobilisere til både drift, vedligehold og administrationen. Samtidig skal vi også bruge nye folk til den eksisterende metro. Du kan under fanen ’Jobmuligheder’ se, hvilke stillinger vi har opslået nu, blive klogere på, hvilke typer arbejde, vi udfører eller sende os en uopfordret ansøgning.

Blandt de mange nye medarbejdere, skal vi have 100 nye stewarder til at servicere vores kunder. Ud over et veludviklet servicegen kræver stillingen også overblik og teknisk snilde. Hør om stewardernes hverdag i videoen ovenfor og læs her hvad jobbet kræver

 

Metro Service vokser og udvider sit forretningsområde (marts 2018)

De seneste måneder har Metro Service A/S vundet to drift- & vedligeholdskontrakter i EU-udbud.

Den 15. december 2017 blev Metro Service tildelt den fremtidige kontrakt for Københavns Metro. Den nuværende kontrakt indehaves af Metro Services ejere, Ansaldo STS og ATM, og udløber d. 31. december 2018. Den nye kontrakt vil løbe i 5 år og 7 måneder fra 1. januar 2019 og vil tilgå Metro Service selv. Med denne kontrakt er Metro Service ansvarlig for drift og vedligehold af hele Københavns Metro inklusive Cityringen og Nordhavnslinjen. Førstnævnte består af 17 stationer og vil åbne i juli 2019, mens den anden vil tilføje 2 nye stationer i 2020. Mobiliseringen til de nye linjer er allerede godt i gang.

Den 11. januar 2018 blev Metro Service også tildelt kontrakten for Hovedstads Letbane. Åbningen af Letbanen er planlagt til midten af 2024, den har 29 stationer over 28 kilometer og kontrakten på drift og vedligehold løber i 15 år.

"Metro Service har i årenes løb vist, at virksomheden kan levere høj sikkerhed og pålidelighed samt en meget høj driftssikkerhed. Dette, kombineret med et stigende antal passagerer og et højt fagligt fokus på vedligeholdelse, har bragt selskabet langt og vil bringe det endnu længere i de kommende år," fortæller adm. direktør i Metro Service Claudio Cassarino.

Lige nu deltager Metro Service i endnu et EU-udbud; Odense Letbane. Planen er, at den skal gå i drift i 2020. Metro Service blev i 2017, sammen med fem andre virksomheder, prækvalificeret til at byde på drift og vedligehold af letbanen. Buddet blev afleveret den 14. februar 2018, og kontrakten forventes at blive tildelt senere i år.