For at leve op til – og om muligt overgå – vores interessenters forventninger måler vi løbende vores resultater. Det holder os fokuseret på at levere den bedste service for vores passagerer, og giver os input til kommende forbedringer.

Driftsstabilitet

Metroens driftsstabilitet er vores omdrejningspunkt. Vi måler hver dag, hvordan vi lever op til målsætningen på 98%.

Metroen kører i normal drift ikke efter en køreplan, men med faste intervaller mellem togene. Derfor udregner vi driftsstabiliteten ved at opdele døgnet i treminutters intervaller og sammenligne antallet af faktiske afgange med antallet af planlagte afgange.

 I 2016 slog vi vores hidtidige rekord (fra 2015), da vi præsterede et SA-tal samlet for året på 99,2 %

Passagertilfredshed

Passagerernes tilfredshed med vores drift, service og vedligehold er fundamentet for vores samarbejde med Metroselskabet. Derfor modtager vi hver måned en tilfredshedsanalyse, hvor analysefirmaet Megafon, for Metroselskabet, gennemfører 350-400 personlige interviews med passagerer. Målet er, at over 80% af de adspurgte er ’tilfredse’ eller ’meget tilfredse’.

I 2016 var hele 96,1 % af vores passagerer tilfredse med deres seneste rejse.

Antal km mellem driftsstop.

En forudsætning for høj passagertilfredshed og driftsstabilitet er, at togene kører uden forstyrrelser. Det kræver løbende vedligehold af både tog, systemer og spor for at forhindre problemer i at opstå. Vi måler, hvor mange kilometer der er mellem driftsstop – et tal, som har været støt stigende.

I 2016 var gennemsnittet for året knap 21.000 km.

 

Ydelser

Vi har en række spidskompetencer, der flere gange har vundet os priser inden for vores felt. Læs mere om, hvad vi kan tilbyde.

Ydelser
contentimg.jpg