For at leve op til – og om muligt overgå – vores interessenters forventninger måler vi løbende vores resultater. Det holder os fokuserede på at levere den bedste service for vores passagerer og giver os input til kommende forbedringer.

Driftsstabilitet

Metroens driftsstabilitet er vores omdrejningspunkt. Vi måler hver dag, hvordan vi lever op til målsætningen på 98%.

Metroen kører i normal drift ikke efter en køreplan, men med faste intervaller mellem togene.
Derfor udregner vi driftsstabiliteten ved at opdele døgnet i treminutters intervaller og sammenligne antallet af faktiske afgange med antallet af planlagte afgange.

Metroens driftsstabilitet lå igen meget højt i 2020, hvor 99,5 procent af afgangene forløb rettidigt på M1/M2, mens tallet var 98,6 procent for M3.

 

Passagertilfredshed

Passagerernes tilfredshed med vores drift, service og vedligehold er fundamentet for vores samarbejde med Metroselskabet. Derfor modtager vi hver måned en tilfredshedsanalyse, hvor analysefirmaet Megafon, for Metroselskabet, gennemfører 350-400 personlige interviews med passagerer. Målet er, at over 80% af de adspurgte er ’tilfredse’ eller ’meget tilfredse’.

I 2019 var hele 97 % af vores passagerer tilfredse med deres seneste rejse.

Antal km mellem driftsstop.

En forudsætning for høj passagertilfredshed og driftsstabilitet er, at togene kører uden forstyrrelser. Det kræver løbende vedligehold af både tog, systemer og spor for at forhindre problemer i at opstå. Vi måler, hvor mange kilometer der er mellem driftsstop – et tal, som har været støt stigende.

I 2019 var tallet 19273,46 km.

 

Hvis du vil læse vores "Passenger Service Quality Report" så klik på links herunder.

Du kan også læse mere her hos Metroselskabet.

Passenger Service Quality Report 2018

Passenger Service Quality Report 2019

Passenger Service Quality Report 2020

Passenger Service Quality Report 2021

Ydelser

Vi har en række spidskompetencer, der flere gange har vundet os priser inden for vores felt. Læs mere om, hvad vi kan tilbyde.

Ydelser
MetroService_20170905_021.jpg