Aktuel og præcis information gør rejsen lettere for passagererne.

Passagerne forventer at kunne få hjælp, når de har brug for det, og vi sætter en ære i at hjælpe dem godt og sikkert gennem deres rejse. Derfor befinder vores stewarder sig døgnet rundt i toget og på stationerne.

Stewardens opgaver er mangeartede, men handler først og fremmest om at levere service og sikkerhed. De kan løse mindre tekniske opgaver og køre toget, hvis det bliver nødvendigt, og ved driftsforstyrrelser sørger de desuden for crowd control og lokal information, der hvor de befinder sig. Derudover håndterer de den billettering, som er aftalt med de andre trafikoperatører, samt lettere oprydning og rengøring.

Vi udliciterer ikke opgaven med billettering og service i tog og på stationer, for vi tror på, at vi giver bedre service med egne medarbejdere, som sætter kunden i centrum og er trænet i at hjælpe passagererne med rejseinformation og andre praktiske spørgsmål.

Vi bemander de store stationer Nørreport, Kongens Nytorv og Christianshavn. Det sikrer ekstra hjælp til især turister og passagerer, der skal skifte mellem forskellige transportformer.

Det høje serviceniveau kan ses af passagerernes tilfredshed. De oplever ligeledes metroen som et trygt transportmiddel.

Driftsinformation døgnet rundt
Døgnet rundt leverer vi opdateret information om driften til passagererne. Før rejsen kan de tjekke driftsstatus på rejseplanen.dk og dinoffentligetransport.dk, som vi løbende opdaterer med information om planlagt vedligehold, som kan påvirke driften. Under rejsen informerer vi i realtid gennem skærme på stationerne, udkald til tog og stationer samt på Twitter.

Gennem ”Klar besked – Info på tværs” samarbejder vi med de andre trafikoperatører i Storkøbenhavn om at informere passagerne på tværs af de forskellige trafikformer, fx hvis der er forsinkelser i S-tog eller busser. Vi har gentagne gange vundet priser for at være bedst og hurtigst til at videresende trafikinformation.

Kundeservicecenter og telefonisk eller online kontakt.
God passagerservice begynder før passagererne tager hjemmefra og fortsætter også efter rejsen er slut. I Metro Service håndterer vi dagligt ca. 185 henvendelser fra passagerer, som kontakter os med spørgsmål om rejseplanlægning, billetter, glemte ejendele eller afgifter. Samtidig indgår vi i Rejsekortets kundeservice og håndterer her yderligere ca. 250 henvendelser dagligt.

Gennem disse henvendelser får vi en dyb indsigt i passagerernes behov og spørgsmål. Den viden bruger vi til at optimere informationen til passagererne. Mange opdateringer af fx informationstavler og plakater er resultatet af henvendelser fra passagerer, som viser os, hvor informationen ikke altid er tydelig eller uddybet nok.

Når du rejser med Metroen og får brug for hjælp fra kundeservice, skal du via DOT, som du kan kontakte mandag- fredag fra kl 10-16. Tryk her for telefonisk kontaktinfo.

 

DOT står for Din Offentlige Transport og er et samarbejde mellem DSB, Movia og Metroselskabet om at skabe en bedre og mere sammenhængende offentlig transport på Sjælland og Øerne.

Her får du én indgang til den offentlige transport, hvor du kan søge information, henvende dig eller købe billet til bus, tog og metro.

Online kundeservice

Du kan også kontakte kundeservice direkte via en onlineformular og få hjælp med f.eks.:

Hittegods - få hjælp til at finde glemte sager i metroen

Kontrolafgifter - online betaling og svar

Refusion/reklamation for købte kort og billetter

Rejsegaranti - oplever du store forsinkelser i metroen, er der mulighed for tilskud til en taxatur.

Her finder du onlineformularen hos DOT: Tryk her.

Jeg synes, personalet er venlige og når man ser dem, kan man altid spørge dem om noget. Det synes jeg er godt!