Skal du arbejde i metroen?

Som ekstern der skal arbejde på metroens infrastruktur, skal du gennemføre et kursus, så du kan færdes sikkert i den tid, du arbejder for os.


Du starter med at kontakte den person i Metro Service A/S, der har dit arbejde som ansvar. Det kan være den person, der bestiller dig, eller den du bliver henvist til.
Vedkommende sender dig en mail, der giver dig adgang til den første del at forløbet, som er en masse information om at arbejde i metroen. Det varer en time og du kan se informationen på din mobil, tablet eller computer.


Når du har gennemført denne del, vil du modtage en mail, som du skal besvare med de oplysninger, vi beder dig om. Disse oplysninger bruger vi til at oprette en profil i vores adgangssystem, så vi kan lave dit personlige adgangskort.


Når vi har alle de oplysninger, vi skal bruge, så aftaler vi et tidspunkt, hvor du kommer til Metro Service for at aflægge en test, så vi kan se, du har lært det, du skal kunne. Sikkerheden er høj i metroen. Derfor skal vi være sikre på, at du kender til bl.a. sikkerhedsreglerne.


Består du testen, får du udleveret dit adgangskort, og du er klar til at udføre dit arbejde.


Hvis du ikke består testen
Består du ikke testen, så skal du starte forfra på kurset. Når du har gennemført kurset igen, så aftaler vi et nyt tidspunkt for en ny test.
Når du har fået dit adgangskort, så er det gældende i cirka to år, indtil den dato der står på forsiden af kortet.


Skal du have udskiftet kortet
Er der problemer med kortet, hvis du skifter firma, eller bliver kortet slidt, så man ikke kan se dine data, så skal du skrive til Metro Service på adgangskort@metroservice.dk. Skriv gerne kortnummeret i din mail, hvis du har det.


Skal dit kort fornyes, når der er gået to år, skal du gennemføre forløbet igen. På den måde får du de sidste nye opdateringer med.
Vi håber, det har givet dig svar på hvordan du kommer i gang med at arbejde i Metroen.

Er du i tvivl, kan du skrive til Metro Service Uddannelse på training@metroservice.dk